Cerita Darjah 6

Aku KSK , aku nie budak kecik lagi . Baru jek darjah 6 , taun nie aku UPSR . Biasa lahh , budak sekolah kan . Mesti tak lari dari kelas tambahan yang memenatkan tubuh badan aku yang sasa ini HAHA . Aku paling benci kelas tambahan , sebab abes kelas tambahan aku akan balik ke rumah dengan jalan kaki , jauh weyy 500km . Gile kauu tak jauh , tapi aku rilek jekk . Da biasa orang ckp , tapi kekadang ue aku ade bawak basikal dalam beg , kalau penat aku keluarkan jek basikal dalam beg aku teros kayuh balik rumah . Pada satu hari , lepas kelas tambahan abis , macam biasa laahh kan . Jalan kaki balik ruma . Masa dalam perjalanan balik ruma tu , aku terkejut beruk sampai jantung aku keluar . Tapi aku kawal perasaan , aku ambik balik jantung terus letak balik kat dada aku . Aku tarik nasaf sedalam-dalamnya , aku seeloh tak percaya . Ade seekor raksasa bentuk macam alien , tapi aku tak pasti . Dengan sepantas kilat , aku pergi ke perpustakaan . Aku carik buku mengenai alien . Mmg sah , raksasa yang aku nampak itu adalah alien . Aku sangka , mesti alien ini nak bumi macam dalam tv . Dengan sepantas kilat , aku pergi balik ke tempat raksasa tadi . Kali nie , abis tempat sume die rosak kann . Dengan tibe-tibe , aku nampak seolah macam cahaya . Aku tengok benda yang cahaya tu macam pen , aku pon tekan . Tibe-tibe , aku tak sangka aku boleh menjadi besar sebesar raksasa yang serang bumi tadi . Aku tak pikir panjang , mesti aku kene lawan ngn raksasa tu . Ape lagi , aku teros fire-fire raksasa tersebut . Raksasa tersebut menjerit 'Aduhh , Aduhh ! ' . Aku tak peduli , aku fire sampai aku rase bosan nak fire . Tibe-tibe , raksasa tu macam nak ckp . Aku berenti sekejap meng-fire dan beri die peluang bercakap . 'Kau asal fire aku ?' raksasa tu cakap . Aku pon balas 'Eleyy , abes kau kacau bumi , takan aku nak tengok mcm tengah tengok tv ' . Tanpa sempat raksasa tersebut balas , aku fire lagi . Akhirnya raksasa tu give-up , aku menang . Sume penduduk bumi bersorak sambil bertelanjang bulat . Aku yang segan melihat kerenah mereka keluar dari bumi dan pindah ke planet ZAHUL . Disana aku memulakan hidup baru dengan bersekolah seperti biasa .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Katak Si Katak 2011